Saturday, April 21, 2012

Sentence of The Day 3 : Style lah akak ni!

"Akak, akak. Rambut akak terkeluar tu sikit." ujar Balqis sambil menjamah tepi rahang saya. Tangan saya pantas menutup sehelai dua rambut yang terkeluar itu, namun dalam gerak langkah cool ;)

"Lorh, akak memang free hair." respons saya sambil tersengih. Terjeda seketika calon SPM Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Sheikh Ahmad itu dengan gurauan saya, sebelum ketawa dan berkata,

"Style lah akak ni!"

Mungkinkah dia memang ingat saya free hair, hanya kerana dua helai rambut saya terkeluar dari tudung? :D

***

Di atas merupakan antara kenangan manis di Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Sheikh Ahmad, Arau, Perli. Pertama kali menjadi facilitator untuk sebuh program motivasi. Dan juga pertama kali ke Arau. Perghhh, terima kasih FRC! :)


Balqis, leader kumpulan saya, kumpulan10. Dan ooo yeahh, kumpulan kami menang tempat pertama keseluruhan! :)


With the members of Kumpulan 10. Banyak sangat budak comey-comey kat sini, dan tahu apa saya pesan pada mereka? Jangan gatai-gatai nak berkapel lagi, belajaq dulu. Kak (sila baca : PUAN) Farah yang kahwin muda tu lagi laa, pesan kat adik2 grup dia, kalau ada yang berkenan di hati, kahwin terus, macam dia! Tak payah nak kapel-kapel. Ehek! :D


Facilitators :)

What a great experience I had in Arau. Terima kasih FRC bagi peluang ke sana dengan percuma :D Alhamdulillah 'ala kulli haal wannikmah :)

Wallahu'alam, wassalam.

0 love letta(s):

 

♥ Maryam Jamilah's ♥ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template