Saturday, August 27, 2011

Beliau yang comel :)

Bismillahirrahmanirrahim.

Semalam merupakan 'date' terakhir saya bertemu beliau. Mungkin itu yang pertama dan terakhir sepanjang saya pulang bercuti raya kali ini. Mungkin lepas ni tak berpeluang lagi. Ohh, I'm gonna to miss him!

Him? Yes. Him! Dia, lelaki. Saya akan merinduinya! Menatap wajah tenangnya. Menatap wajah rileksnya. Meski diasak dengan pelbagai masalah negeri. Meski diserbu dengan berbagai masalah harian. Namun beliau tetap selamba. Kerana beliau yakin, ALLAH sentiasa ada untuk membantu :)



Hari Jumaat boleh dikategorikan sebagai hari beliau bertemu rakyat. Jalannya takkan sunyi daripada huluran salam masyarakat. Jejaknya takkan lengang daripada doa-doa rakyat beliau, mendoakan kesejahteraan beliau. Senyumnya, meski nipis.. takkan pernah kering untuk kami semua ^^

Melihat beliau senyum, terasa ingin turut senyum. Senyum yang mendamaikan. Comel!





Polos wajahnya, ibarat tiada masalah menimpa. Hakikatnya, walang di hati tentang tanggungjawab menjaga sebuah negeri yang bersarang di hati, hanya ALLAH yang tahu.

Bukan sahaja bertindak sebagai pemimpin yang baik dalam bidang pentadbiran negeri, bahkan imam yang layak untuk diikuti :)


Bahkan, beliau seorang suami yang romantik dan penyayang. Ohhh!!

* TGNA menghadiahkan isteri beliau sejambak bunga dalam satu majlis ;) *

Nak bunga jugak nak bunga jugak ! :D *gedik mengada-ngada!!

Tapi, bila tengok beliau menangis, masya ALLAH. Hati ini turut sebak! Hati ini ingin turut menangis! Sedangkan insan hebat sepertinya, yang pastinya sangat menjaga 'hablun minallah' (hubungan manusai dengan ALLAH) , pun masih menangis? Apatah lagi saya, insan yang penuh dosa, yang hina, yang sarat dengan noda... Kalau beliau menangis, saya layaknya berteriak guling-guling! 


Ohh. TGNA, jangan menangis. Anda wali ALLAH. ALLAH pasti sayangkan anda! sobs.. *menangis jugak!

Sejujurnya, ini bukan entri berunsur politik. Saya mencintai pemimpin ini, kerana beliau seorang manusia yang ALLAH 'kurniakan' kepada kami. Kerana beliau seorang ulama'. Kerana beliau seorang ketua yang hebat. Kerana beliau seorang insan yang banyak mengajar diri ini erti kesabaran dan ketabahan. Kerana beliau seorang insan yang penuh kesederhanaan. Kerana beliau seorang TGNA. 

Semoga TGNA panjang umur dan sihat tubuh badan, serta diberikan kekuatan untuk terus mentadbir negeri Kelantan dan memayungkan kami, warga Kelantan dengan penuh kasih sayang. 

Wallahu'alam, wassalam.

p/s : Sempat ketemu dengan sahabat-sahabat lama di Medan Ilmu semalam. Fiq, ma'at taufiq wannajah dalam STAM ye :) 

Shu, nanti bagitau, Cairo ke Alex. Ingat pesan Yam, Salam Perantau tahun depan, letak nama Yam. Pesanan tambahan, BOLD kan nama Yam ea ;) 

Jazakumullahu khairan kathira, sayangs :)

*nak gambar ni, bgtau ea :) Shu jgn risau. Yam dah edit dahhhh :D *


Wallahu'alam.

0 love letta(s):

 

♥ Maryam Jamilah's ♥ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template