Friday, February 25, 2011

Stop wondering and start worrying.

Assalamualaikum wbt.

About the title above, I read that from a mag that I borrowed from a shop.

Yes, we should do that. There are a lot of things that we should stop wondering, but we must start worrying.

Especially for SPM 2010 candidates, u may stop wondering when the RESULTS will be announced. But you should start worrying on how the results are. I know, at this time, there's no point to be worried. But as a human, I mean the normal one, don't lie me. The results of the biggest examination in secondary school, oh man! Don't tell me that u are not worrying about how they will be, okay! How I know? Because I face the same too. So, stop wondering, and start worrying.

Yang kedua, untuk semua umat manusia. I don't know since when, but I guess that since I was a kid, this topic has been discussed. KIAMAT. Terlalu ramai orang sibuk mengira sana, menghisab sini, menghitung sinun, semata-mata untuk mencari satu tarikh yang dijangka akan berlaku kiamat. Oh, come on! Kiamat, bukankah salah satu rahsia ALLAH? So, stop wondering and start worrying. Kalau kiamat tu berlaku lebih awal daripada jangkaan, macam mana? Dan, jangkaan yang dibuat konon-konon kiamat akan berlaku pada 2012, atau pada tarikh dan tahun yang lain, tidak mungkin akan tepat. Sudah terlalu banyak rahsiaNya yang disingkap kepada manusia. But this day, is a day which nobody can predict when it will take place. Let secret remains as secret. Stop wondering and start worrying. Kalau kiamat berlaku, adakah anda sudah bersedia, dalam erti kata sebenar?

The last, but not least, DEATH. Kematian. Everybody will die. Yes, all of us know that. Tapi masalahnya, ada yang asyik tertanya-tanya, bilalah nak mati. Hey! Stop wondering, and start worrying. In exact word, are you ready to be died? Cukupkah bekalan hidup di dunia ni untuk dibawa berjalan ke 'alam sana'?

Kita, manusia. Terlalu banyak persoalan. Jawapannya juga banyak. Cuma, jalan yang menemukan soalan dengan jawapan yang tepat adakalanya terlalu bersimpang siur. Maka, stop wondering and start worrying. Bimbangkan macam mana anda hendak menemukan soalan anda kepada jawapan yang tepat. Saya ulang, yang tepat. Sebab tanpa jawapan tepat, anda mungkin sesat!

Sekian, wassalam.

p/s : Sorry. Virus Bahasa Inggeris AnwarHadi dan Matlutfi90 masih kuat mengepung diri ini. Semangat untuk menTESLkan diri semakin menebal. Apatah lagi, semangat memBahasaInggeriskan percakapan.


AMARAN KERAS :

Jangan gunakan beberapa perkataan yang digunakan dalam belog ini dalam penggunaan Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris rasmi. Harap maklum.

Wallahu'alam.

4 love letta(s):

peNer0ka keTenaNgan said...

saya mahu like entry ini
tapi saya takde fb
maka, tak boleh la nak like =.=

nice entry :)
keep writing, okeyh? :D

Maryam Kamal said...

kak asmaa'.

saya nak like awak. boleh?

haha. nice la sangat! grammar berterabur, xsempat kutip >.<

:D

tengkie, kakak ! :)
keep supporting me.

eh, awak x call saya pun lg hari ni! heheh ;)

Bicara Hati said...

cm kena batang hdung sdrik je ni..
hahahahha

by da way, ad sdikit teguran ALLAH mlalui entry ni..

mmg cakna ALLAH always with us..
membimbing hambanNYA tanpa jemu...

Ya...stop wondering and start worrying

jazakillahu khairan kathira....;)

p/s:Please do worried bout ur RESULT. bt make sure u are not upset hardly die..:D

Maryam Kamal said...

kak nia! adehhh.. kenapalah kakak2 semua kena deactivate FB? susah nak bermanja, tau! hehe :)

ya.. ilham ALLAH kan ada di mana2.. dan wasilah utk menyampaikan teguranNya tak kira di mana, siapa,bagaimana, bila dan apa.. kan?

peringatan utk diri yam sendiri jugop ni :)

kak niaaaa... syukran jazilan!
:)

p/s : kak nia, i shud start worrying on my result. hehe :D

 

♥ Maryam Jamilah's ♥ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template